Friday, July 6, 2012

FEAR


Assalamualaikum
sementara menunggu abah sampai
terlintas untuk menaip
alang2 wifi free ada ni kan

tajuk besar kita harini ;
TAKUT / FEAR






menurut sumber wiki


fear/fi(ə)r/

Noun:
An unpleasant emotion caused by the belief that someone or something is dangerous, likely to cause pain, or a threat.
Verb:
Be afraid of (someone or something) as likely to be dangerous, painful, or threatening: "farmers fear that they will lose business".
Synonyms:
noun.  dread - fright - apprehension - funk - awe - alarm
verb.  be afraid - dread - apprehend - funk - be afraid of

tajuk kecilnya pula phobia.



menurut sumber wiki lagi

pho·bi·a/ˈfōbēə/

Noun:
An extreme or irrational fear of or aversion to something: "he had a phobia about being under water"; "a phobia of germs".
Synonyms:fear



jadinya, takut dan phobia ni satu family lah ye?
tajuk utama kita pula

TAKUT KEHILANGAN SESEORANG

menurut sumber internet

There is no official name for this fear, although it may be known unofficially as separation phobia or brokenhearteditis. It can also be associated with eremophobia or eremiphobia-- the fear of loneliness or of being by oneself.

so,
i've lost the one i love
over and over again
yes memang sakit
dan bukan mudah untuk pulihkan rasa sakit ini
tapi aku masih mencuba
sedaya upaya :)

aku pernah merasa sakit yang amat
dan aku sangka itu rasa sakit yang paling sakit
rupanya ada yang lebih sakit
takut kehilangan
tapi hilang itu telah jadi kenyataan
itu kenyataan yang memedihkan
kenyataan yang sukar ditelan
tapi harus aku terima

pesan dia;
cari teman baru
cari aktiviti baru
penuhkan masa terluang


yes,
sekarang aku sibuk sangat dengan intern
keluar pagi pulang malam
balik terus tidur sebab penat
tapi semuanya bakal berakhir
tak banyak kerja yang ada
dan aku mencuba sedaya upaya untuk menimba ilmu

kehilangan masih terasa
sedikit demi sedikit terubat walau tiada berjumpa
aku sudah belajar menerima
dan aku cuba berfikir sejauh yang mungkin
aku mencuba sedaya upaya
salah aku
aku tak mampu mengubah
aku hanya mampu untuk terus kehadapan
terus tanpa henti
tinggalkan yang dibelakang

sedikit demi sedikit
rasa itu tegar
cuma dikuburkan
sedalam yang mungkin
agar hilang rasa pedih
sepi
sakit
pergi semua itu jauh dariku
aku mohon

insyaAllah :)

No comments: