Thursday, July 19, 2012

ramadhan


assalamualaikum
pejam celik pejam celik
dah dekat dengan ramadhan lagi
sudah bersedia semua?

yang semestinya
pasti ada yang berbeda dibulan yang mulia ini
tidak seperti yang lepas
aku sendirian disini

dan dugaan buat aku makin bertambah
semakin menguji tahap kesabaran aku
kekuatan hati aku
moga aku dapat terus bertahan


hidup kita kan macam roda
ada masa diatas ada masa dibawah
ada masa aku susah ada masa aku senang
yang pastinya sekarang roda aku berputar kebawah
masa untuk aku diuji
tandanya Dia masih sayang pada aku kan?

biar apa pun yang orang kata
biar apa pun tanggapan orang pada aku
biar apa pun yang terjadi
hanya aku dan yang diatas tahu
aku tak hiraukan kata2 orang
semua itu tahi belaka
biar aku dengan jalan aku
bukan mereka yang rasa apa yang aku rasa

insyaAllah
senyuman itu bermakna :)

No comments: