Monday, November 15, 2010

revolution

aku pown tataw nape
and ape yg da jadi dgn aku
mungkin ini proses buat aku untuk menjadi lebih matang
usia pown semakin meningkat kan

kali ini aku berazam
untuk menjadi lebih matang
untuk membuktikan dekat parent aku yang aku boleh berdikari
boleh jadi anak yang mereka banggakan
seperti masa dulu
entah mana hilang diri aku yang dulu tu aku ta tahu

betul kata mama
sebelum aku mengenal cinta
aku tidak begini
setelah aku mengenal erti cinta itu
aku mula berubah tidak seperti dulu

sudah masa nya
aku mengubah langkah aku
berfikiran lebih matang
berusaha lebih seperti ketika aku kecil dulu
seorang kanak2 yang berfikiran straight forward
hard working
boleh menangani apa juga masalah yang diberi
mana pergi adibah itu?

mungkin esok
aku akan berubah
tapi
lebih lama aku menunggu
menunda
lebih dalam aku hanyut

aku berharap
Allah berikan aku lebih masa
untuk mengubah diri aku
telah lama aku hanyut dari laluanNya
kini telah tiba masa untuk aku kembali padaNya
mudah-mudahan.
Amin

No comments: