Wednesday, August 3, 2011

2nd august 2011 fasting



what is fasting?


Ramadan (Arabic: رمضانRamaḍān, Arabic pronunciation: [rɑmɑˈdˤɑːn]) (also Ramazan) is the ninth month of the Islamic calendar, which lasts 29 to 30 days. It is the Islamic month of fasting, in which participating Muslims refrain from eating, drinking and intimacy with their partners[1] during daylight hours and is intended to teach Muslims about patience, spirituality, humility and submissiveness to God. Muslims fast for the sake of God (Arabic: الله‎, trans: Allah) and to offer more prayer than usual.


simple rules
shouldn't be that hard
right?

tapi tetap tak semua orang boleh buat
atas alasan yang munasabah mahupun tak
itu terpulang kepada individu
tapi please tolong hormat mereka yang berpuasa okay :)


hari ni hari kedua berpuasa
bermula dari usia 4tahun
sampai sekarang dah 21
jadi alhamdulillah tiada sebarang dugaan yang sukar ditepis
heheh


cume satu yang aku takpat terima sekarang
since dari kursus 5 hari tu eating in order
6x sehari
then hari balik ke kuantan tu disumbat dgn mcm2 makan
dah merosakkan rutin makan harian aku
biasa aku makan sekali je sehari. yang lain2 tu just junk food
now. perut aku terasa full sangat
nampaknya mulai esok sampai aku rase perut da okay

aku terpaksa berbuka dgn oat. bersahur pun dgn oat :)

okay lah
rase tak sihat sangat ni
nak rest kejap
till then,
Assalamualaikum

No comments: