Sunday, March 27, 2011

i miss you

it's 5am in the morning
im not alone
ada christie ada ning
tapi both of them sleep edi
jadi suasana sekarang sangat sunyi

dear love,
i nak sangat call you
i nak sangat text you
but i'm afraid

dear love,
harini i bawak ning jalan-jalan
pergi makan kat coconut shake kelebang
ingat tak kite selalu makan kat situ dulu
pernah sekali you makan sampai 5bungkus nasi lemak
eh ke 4?
and rineh i duduk kat the same seat
yang last kite duduk
erm :|
dalam hati
i miss you
and i pretend that i'm with you :')

then, me and ning walked
along yang sungai melaka nak ke jonker tu
ingat tak 1st day you came?
i bawak you jalan-jalan kat situ
and we sat on one of the bench there
then you take my photos?
you cakap i nampak cam budak-budak


then,
kat jonker
along the road
it feels like you're with me
we used to walk together
dan ade sekali tu kite gaduh teruk kat jonker
and i sat there
waiting for you
i know
you takkan datang
i miss those moments
masa kita jalan bersama
and how you make me feel so secure
meredah orang ramai kat jonker tu

then,
masa lepak dengan christie and ning kat area fountain
yang dekat bangunan merah tu
again
flash back
with you
kite pernah duduk situ minum sama-sama
we were too tired
jalan tak henti
kite stop duduk and minum air fruit tea yang kite beli
and again
you busy tangkap gambar i
you like to take photos kan
tiap detik bersama you
it's like a short film
i still remember
and it keeps on playing
in my head

lepastu
masuk dalam dataran pahlawan
lalu area padini
hey, you pengguna tegar padini en
ingat lagi tak masa you beli hoodie
like mine tu?
last time nak beli sekali
but you said you takde duit dah
you beli kemudian
i ingat you lupa
tapi, you beli jugak
ingat lagi you selalu marah i
"hoodie tu i beli untuk you pakai, bukan simpan"
"hoodie tu boleh dipakai untuk tutup kepala, kena hujan kang"
hoodie tu peneman i ke kelas tiap-tiap hari
it keeps me warm
tak sehangat you tapi still warm enough for me

terlalu banyak kenangan kalau nak diceritakan
jalan,
barang,
lagu,
makanan,
minuman,
kedai-kedai,
dll

ada ja yang boleh buatkan i ingatkan you
almost everything
and that makes me weak
semakin jauh i melangkah
semakin lemah langkah i
semakin pantas aku berlari
semakin cepat aku kembali ke arah yang sama
kenangan kita bersama

ingin saja aku segera pergi dari melaka ini
tiada tempat yang mampu aku pergi
tanpa membuatkan aku ingat padamu
ada saja yang mengembalikan memori itu
tanpa aku pinta
jauh mana lagi harus aku berlari
mengejar bayangmu yang berlalu pergi

andai saja aku mampu berkata-kata
andai saja bisa aku sampaikan padamu

ini buat kamu,
i miss you and i love you
always i do
ilysfdmmh

yours,
dibalukaduka

No comments: