Tuesday, July 19, 2011

mistakes

kalau tak perna buat salah. mane nak ade pengalaman hidup. right?

Hugeeee M
sape yang tak perna buat?
angkat kening cepat!


Mistakes :

mis·take (m-stk)
n.
1. An error or fault resulting from defective judgment, deficient knowledge, or carelessness.
2. A misconception or misunderstanding.
v. mis·took (m-stk), mis·tak·en (m-stkn), mis·tak·ing, mis·takes
v.tr.
1. To understand wrongly; misinterpret: mistook my politeness for friendliness.
2. To recognize or identify incorrectly: He mistook her for her sister.
v.intr.
To make a mistake; err.

or

mistake [mɪˈsteɪk]
n
1. an error or blunder in action, opinion, or judgment
2. a misconception or misunderstanding
vb -takes, -taking, -took, -taken
1. (tr) to misunderstand; misinterpret she mistook his meaning
2. (tr; foll by for) to take (for), interpret (as), or confuse (with) she mistook his direct manner for honesty
3. (tr) to choose badly or incorrectly he mistook his path
4. (intr) to make a mistake in action, opinion, judgment, etc.
[C13 (meaning: to do wrong, err): from Old Norse mistaka to take erroneously]
mistaker n


Masih tak faham?

it's up to you :)


aku sebagai manusia biasa
pun tak lepas dari buat kesalahan
mungkin aku terlalu lalai
atau aku lupa toleh kebelak
ang
nak kata tak ambil iktibar
orang sekeliling aku dah ramai pesan
mende boleh fikir sendiri
tapi itu jugak pilihan aku
sekarang ni padan muke aku


some can be erase. tapi yang kekal kesannye camne?

tersalah beli baju
tersalah beli kasut
tersalah beli beg
tu sume boleh return
tapi kalau contoh
dah terbunuh orang
orang dah mati
camne nak kembalikan nyawa orang tu?
mustahil kan
akhirnye menyesal seumur hidup

ade orang pilih untuk jadi tabah
teruskan hidup
tak toleh kebelakang
lupekan segala kenangan silam
salah silap mase lalu
dengan harapan takkan jadi lagi
yes, ade yang berjaya
tapi ade yang masih berada di takuk lama
sebab apa?

yes,
aku mengaku byk salah yang aku dah buat
dan aku dah pun melibatkan diri dalam masalah
aku hanye mampu berharap
masalah ni akan segera selesai
insyaAllah





No comments: