Monday, July 11, 2011

Nilai cinta

CINTA ITU?

ade orang cinta duit


ade orang cinta pada kebendaan


Apa nilai cinta bagi korang?
berape ramai yang rase die betul-betul tau ape tu cinta?
berape ramai yang rase dicintai?

cinta macam strawberry, ada manis and ade masamnye-TK


aku tak kate aku tau 100% ape tu cinta
bagi aku, yes aku dah merasa cinta
biasalah, cinta monyet sume tu kan
cinta yang memang cinta sakan
cinta yang terjadi dari sekadar kawan
cinta yang tak disengajakan
dan cinta yang memberi pengajaran


aku tgk cinta tu macam gamble pun ade -_-"


tapi sampai sekarang
camnilah aku
masih sendiri
aku pun ta pasti aku ni ade ke tak cinta
kalau na kate cinta yang gf-bf tu la
yang aku tau cinta ibubapa tu ade lagi
walau dorang tak tunjuk kat aku
kemane lagi kalau bukan aku yang sorang ni kan?

disebabkan aku yang sorang ni la
dorang bertindak ade masenye terlalu tegas
tapi aku tau tu sume utk kebaikan aku jugak
memang aku kuat melawan
aku cube utk ikut pendirian diri
tapi akhirnye aku akur dgn kate2 dorang
thanks mom, dad sbb banyak bersabar
dari kakak umur setahun sampai la 21tahun ni

tapi aku tau
takkan sampai bila-bila dorang akan ade utk jage aku
satu hari nnt aku perlukan juge seseorang
yang telah tertulis dalam takdir aku
cume aku tatau sape

aku masih lagi menunggu
aku dah malas na cari
bukan aku give up
tapi aku dah takut
cinta yang Satu tu pun belum berjaya aku tumpukan
aku masih mencari-cari
andai kata aku berjya mendekatkan diri
mencintai yang Satu itu
insyaAllah nanti Dia pasti tunjukkan jalan buat aku
kan?

berikan aku kekuatan iman untuk mencintai Dia yang Satu

insyaAllah

moga korang temukan cinta yang korang cari
cinta pada duit ke
cinta pada barang ke
cinta pada orang ke
dan yang paling penting
Cinta pada yang Satu
tanpe Dia, siapelah kite ni kan
Subhanallah

No comments: