Friday, June 10, 2011

aku punya hati

telah aku katakan berkali-kali
aku juga punya hati dan perasaan
cuma terkadang itu hati aku ni dikawal emosi
emosi yang berada dalam kegelapan
aku juga punya hasad dengki, benci, dan marah
tidak selalu aku berfikiran positive
tatkala aku dikuasai emosi
datanglah fikiran negative yang bertubi-tubi
*fuuuuuu! penat melayan emo neh weh! hahah*



dan sering orang berpesan pada aku
"jan bermain dengan api"
samada nanti api itu lenyap
atau aku yang terbakar dek api yang marak
so what?
api yang ade membakar membara dalam hati aku ni?
dah semakin membara maraknye neh
dah semakin parah
tapi takpe aku kuat
aku akan berusaha padamkan api yang membara tu
demi kebaikan dan keamanan jiwa aku yang terbakar ni
adoi ayat. macam parah sangat dah neh
hahah
*kalau bole tunjuk api ni, aku pegang je sume terbakar. hahah*



pabila jauh dari pandangan
rindu, curiga, gelisah semua ada
sukar utk jauhkan diri dari segala perasaan tu
didalam hati tertanya-tanya
kemana pergi si dia
bersama siapa si dia
sudah makan kah si dia
sihat ke si dia
ingat ke si dia kat aku ni
teringin nak tanye macam-macam
tapi jarak membataskan
pabila jauh semuanya jadi terbatas
dan kerana jarak itu
seriously amat menyakitkan
*kalau bole pindah rumah aku sbelah rumah die da lame aku buat weh!*



sekarang masa pun terasa seperti berlalu amat perlahan
biasalah tu kan
bile dah berjauhan
siang pun rase lame gile
malam lagi lah tayah kate
rase lameeeee jeeeee
sejak dari 18may lepas
sampai kehari ni
dah 23 hari kite berjauhan
boleh tak cecepat skip terus ke september?
dan masa ni bbtul menguji
setiap masa aku merenung hp aku ni
sunyi, sepi rase mcm nak campak jejauh je hp ni
hahahahah
*ape kate kite buat pertandingan sape campak hp paling jauh?*



seperti tiada penghujung jalan ini
seperti itu jugak penantian aku ni
macam tiada hujungnya
seperti aku harus menanti
dan setia menanti
menantikan sesuatu yang belum pasti
itulah yang aku lakukan sekarang
dengan tenang
*tenang ke? tenanglah sangatttt. hahah*
aku takkan berputus asa
dan takkan mengalah
jadi, yeah. mari teruskan menanti
ala-ala lagu faizal tahir tuuuu
jan nyanyi weh! nanti hujan turun
heeeee~

secara konklusinya
aku punya hati yang fragile dan slalu emo
sedang bermain api yang sedang membakar diri
benci dgn jarak yang memisahkan
rase nak campak hp jejauh
last but not least
sedang menanti dgn penuh sabar
menanti sesuatu yang tidak pasti :)







No comments: